آشنایی با ابزار گوگل آنالیتیک Google Analytics

آشنایی با ابزار گوگل آنالیتیک Google Analytics

گوگل آنالیتیک یک سرویس رایگان متعلق به گوگل است که آمار بازدیدکنندگان یک وب سایت را نشان می‌دهد. این دستاورد برای بازاریابان و وب مسترها برای واکاوی وب بکار گرفته می‌شود.

این سیستم امکان بررسی و تحلیل ورودی‌ها، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیت‌های کاربران، زمان حضور و مسیر خروجی آنها را ارائه می‌کند. به این ترتیب، گستره وسیعی از اطلاعات در اختیار مدیریت سایت قرار خواهد گرفت.

گوگل آنالیتیک به شما امکان می‌دهد تا موارد زیر را زیر نظر داشته باشید: چه کسانی از سایت شما بازدید می‌کنند؟ شما می‌توانید محل کاربران، مرورگرهای مورد استفاده‌شان و بسیاری اطلاعات دیگر همچون رزولوشن صفحه نمایش کاربران، فعال بودن جاوا اسکریپت، نصب بودن فلش، زبان و غیره را ببینید.

از معایب این سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. تمام اطلاعات سایت شما در اختیار گوگل قرار میگرد و عیب آن این است که اگر خطایی در سایت داشته باشید گوگل سریع خبر دار می‌شود.

۲. کاهش سرعت نمایش صفحاتی که در حال آنالیز هستند. در صورت قطعی ارتباط با گوگل به صورت موقت بالا آمدن صفحات همراه با خطا خواهد بود. همچنین در برخی موارد، ناسازگاری با برخی از اسکریپت‌های آمارگیر مستقل دیده شده است.

۳. این سیستم هم بصورت رایگان و هم بصورت تجاری فعالیت دارد. این موضوع نشان می‌دهد که سیستم رایگان کمبودهایی نسبت به نسخه تجاری دارد که قطعاً موارد مهمی هستند.

 

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : شنبه 14 شهريور 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: